Wednesday 8 February 2012

Saya di Universal Studio Singapura

Penat saya belum hilang, tapi kakak saya suruh saya update blog juga, katanya kena siap sebelum saya balik Ipoh.

Ok mari sini semua, saya hendak bercerita pasal saya pergi ke Universal Studio Singapure.

Saya dan semua rombongan telah ke Singapura menaiki kereta. Kami bertolak pada lewat malam 6 February. Kami semua telah berjanji mahu berjuma di R&R Seremban, tetapi ada yang sudah terlepas sampai ke Senawang. Jadi kami semua terus tunggu di Senawang, tapi abang John dan penumpang kereta mereka yang paling lewat sekali, penat kami semua menunggu mereka, mungkin mereka tersalah jalan atau tidak tahu jalan. Lain kali sebelum pergi berjalan tolong lihat peta di google map, suapaya tidak salah jalan dan sesat hihihi

Saya sempat tertidur beberapa kali ketika abang Cawan memandu ke Johor, tapi kakak saya yang duduk dibelakang tidur paling lama.

Apabila sudah tiba di stesen bas Johor itu, kami semua telah menaiki bas untuk ke Singapura, tetapi kena naik bas sampai 3-4 kali, lepas itu kena kejar-kejar bas pula. Saya tidak pernah mengalami turun naik bas dan kejar-kerja begitu. Dah la kena berdiri pula tu, kerana bas penuh. Kenapa orang Singapura hendak berbuat begitu? Bila tiba di imigresen saya takut sikit, sebab orang itu minta IC saya, dan mukanya garang, tapi nasib baik saya berjaya masuk singapura.

Kemudian bila sudah sampai di Singapura, kami menaiki MRT menuju ke Harbour Front. perjalanannya sangat lama, saya pun sudah tidak larat berdiri.

Apabila tiba di stesen harbour front, kami telah makan pagi di Vivo city, ada food court di situ. Saya ingatkan tiada masakan melayu di Singapura, tapi nasib baik ada, jadi saya makan nasi dan ayam goreng, harganya saya tidak ingat, sebab kakak saya yang bayarkan. Rasa makanannya macam di Malaysia juga. Sebelum makan, saya telah ke tandas, tapi saya hairan kenapa tiada air, saya hendak berak pun susah, kena bawa botol. Orang Singapura masuk tandas tidak basuh bontot mereka ke? Kesian betul, nanti berulat baru tahu.
Kemudian kami naik ke atas Vivo city untuk menaiki monorail pergi ke Universal Studio.

Sekejap sangat naik monorail, lepas itu sudah turun sampai sudah ke Universal Studio. Saya lihat cuaca dan suhu di Singapura sama macam di Malaysia saja. Bila lah agaknya saya berpeluang merasa negara yang sejuk dan ada salji. Nanti ajak saya tau kalau semua orang nak pergi hihihihi


Saya sangat gembira kerana telah tiba di USS, lihat saya tersenyum itu. Nanti saya hendak print gambar saya di USS untuk letak di album di Ipoh supaya kawan saya dapat tengok saya telah adtang ke USS.

Orang sangat ramai pada pagi itu, tapi saya sempat juga bergambar bersama kakak saya di bumi yang besar itu. Bukan saya sahaja yang darat mahu bergambar di situ, abang John pun darat juga hihihihi

Saya sangat teruja dapat datang ke USS, saya tidak pernah melihat benda macam ini di Genting Highland. Di sini lebih cantik dan banyak benda untuk saya lihat. Kereta polis ini pun saya tidak pernah jumpa di mana-mana, dalam cerita orang putih adalah.


Saya sebenarnya teringin hendak masuk dan duduk dalam teksi ini, tapi saya tengok pintu teksi ini tidak boleh dibuka. Kan ke bagus kalau teksi di Malaysia cantik macam ini.

Di dalam sini ada macam pertunujukkan macam cara-cara buat filem. Saya sangat suka, sekarang baru saya tahu macam mana mereka buat angin ribut, rupanya dalam tv tu semua dalam set sahaja. Dalam studio itu juga ada api, saya terasa bahangnya, saya paling terkejut bila ada besi mahu jatuh ke arah penonton.

Ini pula adalah permainan transformers. Dan saya paling suka dengan permainan ini. Sesiapa pun kena cuba ini, sebab sangat menyeronokkan. Saya rasa hendak main ini banyak kali. Walaupun kena naik sorang-sorang, tapi saya rasa seronok, lagi pun saya dapat duduk di hadapan sekali.
Saya paling suka masa kereta itu jatuh ke bawah dari bangunan tinggi, saya rasa macam saya yang jatuh, saya ada menjerit sikit hihihi. Saya tidak tahu hendak beritahu kawan saya macam mana tentang permainan ini, sebab susah hendak diceritakan. Biarlah mereka pergi sendiri.

Selepas itu, kami semua pergi ke permainan The Mummy, saya sebenarnya sangat takut masuk dalam tempat gelap, lagi pun mummy itu kan hantu macam zombi, sebab itu la saya takut sikit. Saya juga takut ketika hendak melintas seorang perempuan gemuk dengan rambutnya menutup muka, dia diam saja disitu, saya rasa dia macam kena rasuk. Ketika saya lalu ditepi dia, saya cepat-cepat jalan sebab takut dia pegang saya.

Permaianan the Mummy juga sangat seronok, saya menjerit-jerit ketakutana, lagi pun gelap dan sangat laju. Walaupun dalam gelap, saya masih tutup mata saya hihihi. Tapi yang ini sangat mencabar, sebab saya tidak dapat lihat laluan permainan itu, tapi boleh rasa dia bergerak ke kiri, kanan, depan atau belakang.
Semua orang kepenatan sebab menjerit, jadi mereka duduk bersila di tepi the mummy tu. Kak Lily dan kak Byya tidak naik, saya rasa mereka penakut hihihi

Mereka ini semua seperti budak-budak, dan mereka tidak malu bergambar terlompat-lompat dihadapan orang ramai. Tengok saya seorang saja yang paling cool sekali. Mereka ini semua seperti tidak pernah bergambar..kesian..
Ini pun sama juga, mereka tidak jemu-jemu mencuba bermacam-macam aksi, semuanya macam orang gila, saya cuma tersenyum saja, sebab saya malu. Tapi tengok muka abang John itu, kenapa muka macam itu? hihihihi
Itulah padahnya bila menjerit kuat-kuat dan bergambar terloncat-loncat, kan dah penat kak Biqque. Jadi kami makan dulu di situ, makanannya macam KFC, boleh tahan sedap, tapi kakak saya kata harga mahal.

Ini pula Waterworld. Ini pun saya suka. Pada mula-mula masuk ke sini, saya hendak duduk di depan sekali, tapi abang Cawan saya panggil saya duduk di kerusi warna coklat. Saya bernasib baik, kalau tidak saya pun basah macam abang Janggel dan lain-lain. Padan muka meraka, tak payah mandi dalam almari hihihihi.

Pertunjukan ini lama juga, saya suka tengok aksi-aksi yang mereka buat, jetskin dan kapal terbang pun ada, bom pun ada banyak. Saya ada buat video, tapi nanti saya kasi tengok.

Ini istana Shrek kot. Cantik. Kenapa istana negara kita tidak macam ini? Kan cantik.
Saya terjumpa shrek dan kekasih dia. Dua-dua gemuk. Saya tak minat sagnat. Jadi kakak saya yang tolong amik gambar.

Kami cuma lalu saja di kawasan Madagascar, kerana permainannya cuma biasa-biasa saja.

Saya sedang beratur hendak menaiki dragon. Dragon ini sama seperti di Genting.

Yang ini saya tidak naik, cuma kak Biq dan lain-lain saja naik, saya tunggu dibawah, sebelum itu saya naik Rapid Adventure, tapi tiada gambar, sebab kakak saya dan abang Cawan telah tingalkan saya untuk pergi berjalan ke tempat lain, jadi saya ikut abnag John dan lain-lain untuk bermain rapid adventure itu. Dan saya sangat suka, walaupun basah lenjun. Tapi best. Saya rasa nak naik lagi, tapi beraturnya sangat lama.
Lebih kurang pukul 7 baru saya dan yang lain-lain keluar dari USS, dan pergi ke Vivo city untuk berjumpa abang Cawan dan kakak saya dan kak lily dan lain-lain. Kemudian kami makan di sana.

Selepas itu semua orang mahu balik ke hotel. Saya tidak tahu dimana lokasi hotel itu, tapi lama juga saya berjalan , sejauh 1.1km. Kenapa la mereka tidak cari hotel yang dekat saja, dekat sebelah USS ke, tak la kaki saya sakit.

Bila tiba di hotel itu, saya lihat ada banyak katil. Saya tahu kami semua tidur di dalam asrama, kerana kakak saya kata trip ini budget saja, saya tidak kisah. Cuma saya terkejut tengok bilik air dia, cuma sebesar almari. Mula-mula saya ingatkan almari. Nasib baik saya sudah menguruskan badan saya sedikit, kalau tidak, mesti saya tidak muat untuk masuk mandi di dalam bilik air almari itu hihihi. Selepas mandi, saya panjat katil saya, saya tidur di bahagian atas, saya cuma dengar mereka bersembang, lepas itu saya terus tertidur.

Ok tamat cerita USS saya, nanti saya update lagi cerita pasal saya berjalan di sekitar Singapura. Tunggu tau!

14 comments:

Lily Riani said...

nak jugak first

Lily Riani said...

amiiin....

Ren said...

Mi 3rd!

just.HY said...

4th!!! hahaha..lily sengaja je kasik sms ckp psl icam ade entry baru!!! hahah

Ren said...

Mana John??? hahahahahhahaha!
Tak sangka entry icam panjang giler!!!! Hahahahaa best best!..jap nak sambung baca.

Ren said...

Hahaha hamboih icam semua kena nampak! Mandi dalam almari? berak pakai botol??? Melompat2 ? hahahaha memang lawak giler okay!

MasZuber said...

icam sweetheart!!!

tak dapat jadik first!!!

boleh tahan juge budak ni punye karangan :-)

Lily Riani said...

eh icam.... ehheheh best best entry icam.kudos! janji cool iyek.

bab dia "kesian...." tgk cara bergambo tuh. ehheheh... teringat line abg john smlm... heheh..

buntut berulat... pg18 kan blog nih?

abg john rating tertinggi terkena nih. ehheheh

Ely Hasrul said...

japp blum baca abis.. mlm nih baru nk khatam.. tp muka teruja icam cm tu gak ker??

masMZ KaKiJaLaN said...

bontot berulat???? omaiiiiii..... ni blog kategori apa nih????????

John, kenapa muka macam tu?


*John darat???? hahaahhahhaa

Biqque said...

HAHAHAHAHAHAHA AMIK SORANG2 KENA SEDAS! ICAMMMMMMMMMM!

seb beik kak biqque tlg bawak icam blk ke vivo city tau, kalo tak, harus kena tinggal dlm USS tu haaaaa...

so, next time amacam? NAK LAGI??? JALAN KAKI SENDRI YEEEEEEEE hahaha!

Ely Hasrul said...

madagascar tuh kalu kakak santek pegi masuk situ aje lah haha.. lain kali kalu nk duk hotel sblh USS icam kena keje partime selama 800jam ye..

kakak santek pasti lagik 10thn icam juga akan melompat2 amik gambo hehe.. (ntah2 blk Ipoh dok gambo ngan kengkawan gitu hehe)

Anash said...

icam,
adui
sume blogger kena das satu-satu..
tiada sapa yang leh elak...
hahahaah
kan..icam nih diam aje..observer gitu..ulasan? gempak...!!!
hahaha
btw, dah 'pukul canang' kat opis suruh deme baca blog icam...
hahah..femes le icam weehh...

babyarisha said...

wah!! tinggi rating abang john kali ni ek. hahaha.. pasni Icam wat la trip ke tenpat bersalji, leh kak lin ikot ek.. hihihi..